مقدمه کتاب بحرالولایه ج2 زندگانی محمد وآل محمد(ص)

مقدمه کتاب بحرالولایه ج2 زندگانی محمد وآل محمد(ص) یا اباصالح المهدی( عج) ادرکنا مقدمه: قال الله تعالی فی کتابه : ((الله ولی الذین امنوا یخرجهم من الضلمات الی النور و الذین کفروا اولیائهم الطاغوت یخرجونهم من الظلمات الی النور اولئک اصحاب النارهم فیها خالدون))سوره مبارکه بقره .قال رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم:((انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عتری اهل بیتی، ما ان تمسکتم بهما لن تصلوا ابداً و انهما لن یقترقا حتی یردا علی الحوض)) ترجمه: همانا من دو یادگار گرانبها را در بین شما باقی می گذارم، یکی کتاب خداست و آن دیگری عترت من، تا زمانی که به این دو تمسک جویید هرگز گمراه نخواهید شد و این دو از یکدیگر جدا نخواهند شد تا به حوض کوثر بر من وارد شوند .بحارالانوار ج 22 ص 472 با حمد ،ثنا و سپاس به درگاه خالق متعال عزوجل و باسلام و صلوات بر ساحت مقدس حضرت رسول اکرم، پیامبر خاتم،سید رسولان محمد مصطفی و آله اش، صلی الله علیه و آله وسلم خاصه خاتم اوصیاءالهی قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم ولی عصر مهدی فاطمه سلام الله علیهم و تمامی اولیاء،شهدا،صالحین،علما و مراجع، مومنین و بندگان خدای تبارک و تعالی.بـر اهـل دانـش و بـينش مخفى نيست كه فضائل محمد مصطفی و آله، صلی الله علیه و آله وسلم خاصه خاتم اوصیاءالهی قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم ولی عصر مهدی فاطمه سلام الله علیهم را هیچ بيان و زبان برنسنجد و در هيچ باب و كتاب نگنجد بلكه ملائكه سموات ادراك درجات او نتوانند كـرد، و فـى الحـقيقة فضائل آن حضرت را اِحْصاء نمودن ، آب دريا را نمی توان نوشید. در احـاديـث وارد شـده كـه مـائيـم كـلمـات پـروردگـار كـه فضائل ما را احصا نمى توان كرد. كتاب فضل ترا آب بحر كافىنيست كه تر كنم سر انگشت و صفحه بشمارم حضرات محمدو آل محمد عليهم السّلام معدن كرم و فتوت است رجاء واثق آنها هستند. فـضـائل يـا نـفـسـانـيـّه اسـت يـابـدنيّه و حضرات محمدو آل محمد صلى اللّه عليهم َكْمَل و اَفْضَل تمام مردم بود .ازشعاع پر فروغ و روحانی حضرت محمد مصطفی پیامبر گرامی اسلام وخاندان پاکش صلی الله علیهم چیزی نمی توان گفت ولی نوشتار حاضر تلاش دارد تا گوشه ای مختصر از زندگانی طلایه داران نیک بختی انسانیت را در این بخش منعکس نماید و مورد رضای الهی قرارگیرد. ما در اينجا به ذكر چند مورد مطالب وفضائل ومعجزات شريف تبرّك مى جوئيم. وَلَنِعْمَ ما قيلَ. در مقدمه نیزبه تبرک ، بخشی از خطبه غدیر نبی اکرم محمد مصطفی را می آوریم.خداوند با بیان رسولش حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله در خطبه غدیرش چه زیبا و کامل و جامع ومبرهن وبجا حقانیت محمد و آل محمد اهل البیتش را ثابت ومحکم می نماید: بخشهای از خطبه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در غدیر خم که در متن کتاب آمده: ((مَعاشِرَالنّاسِ، بي - وَالله - بَشَّرَالْأَوَّلُونَ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالْمُرْسَلينَ، وَأَنَا - (وَالله) - خاتَمُ الْأَنْبِياءِ وَالْمُرْسَلينَ والْحُجَّةُ عَلي جَميعِ الَْمخْلوقينَ مِنْ أَهْلِ السَّماواتِ وَالْأَرَضينَ. فَمَنْ شَكَّ في ذالِكَ فَقَدْ كَفَرَ كُفْرَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولي وَ مَنْ شَكَّ في شَيءٍ مِنْ قَوْلي هذا فَقَدْ شَكَّ في كُلِّ ما أُنْزِلَ إِلَي، وَمَنْ شَكَّ في واحِدٍ مِنَ الْأَئمَّةِ فَقَدْ شَكَّ فِي الْكُلِّ مِنْهُمْ، وَالشَاكُّ فينا فِي النّارِ. ای مردم، به خدا قسمت پیامبران و رسولان پیشین به من بشارت داده اند، و من به خدا قسم خاتم پیامبران و مرسلین و حجت بر همه مخلوقین از اهل آسمان ها و زمین ها هستم. هر کس در این مطالب شک کند مانند کفر جاهلیت اول کافر شده است. و هر کس در چیزی از این گفتار من شک کند در همه آنچه بر من نازل شده شک کرده است، و هر کس در یکی از امامان شک کند در همه آنان شک کرده است و شک کننده درباره ما در آتش است. مَعاشِرَالنّاسِ، حَبانِي الله عَزَّوَجَلَّ بِهذِهِ الْفَضيلَةِ مَنّاً مِنْهُ عَلَي وَ إِحْساناً مِنْهُ إِلَي وَلا إِلاهَ إِلاّهُوَ، أَلا لَهُ الْحَمْدُ مِنِّي أَبَدَ الْآبِدينَ وَدَهْرَالدّاهِرينَ وَ عَلي كُلِّ حالٍ. ای مردم، خداوند این فضیلت را بر من ارزانی داشته که منتی از او بر من و احسانی از جانب او به سوی من است. خدایی جز او نیست. حمد و سپاس از من بر او تا ابدیت و تا آخر روزگار و در هر حال. مَعاشِرَالنّاسِ، فَضِّلُوا عَلِيّاً فَإِنَّهُ أَفْضَلُ النَّاسِ بَعْدي مِنْ ذَكَرٍ و أُنْثي ما أَنْزَلَ الله الرِّزْقَ وَبَقِي الْخَلْقُ.مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ، مَغْضُوبٌ مَغْضُوبٌ مَنْ رَدَّ عَلَي قَوْلي هذا وَلَمْ يُوافِقْهُ. أَلا إِنَّ جَبْرئيلَ خَبَّرني عَنِ الله تَعالي بِذالِكَ وَيَقُولُ: «مَنْ عادي عَلِيّاً وَلَمْ يَتَوَلَّهُ فَعَلَيْهِ لَعْنَتي وَ غَضَبي»، (وَ لْتَنْظُرْ نَفْسٌ ما قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوالله - أَنْ تُخالِفُوهُ فَتَزِلَّ قَدَمٌ بَعْدَ ثُبُوتِها - إِنَّ الله خَبيرٌ بِما تَعْمَلُونَ). ای مردم، علی را فضیلت دهید که او افضل مردم بعد از من و زن است تا مادامی که خداوند روزی را نازل می کند و خلق باقی هستند. ملعون است ملعون است، مورد غضب است مورد غضب است کسی که این گفتار مرا رد کند و با آن موافق نباشد. بدانید که جبرئیل از جانب خداوند این خبر را برای من آورده است و می گوید:« هر کس با علی دشمنی کند و ولایت او را نپذیرد لعنت و غضب من بر او باد». هر کس ببیند برای فردا چه پیش فرستاده است. از خدا بترسد که با علی مخالفت کنید و در نتیجه قدمی بعد از ثابت بودن آن بلغزد، خداوند از آنچه انجام می دهید آگاه است. مَعاشِرَ النَّاسِ، إِنَّهُ جَنْبُ الله الَّذي ذَكَرَ في كِتابِهِ العَزيزِ، فَقالَ تعالي (مُخْبِراً عَمَّنْ يُخالِفُهُ): (أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ يا حَسْرَتا عَلي ما فَرَّطْتُ في جَنْبِ الله). ای مردم، علی « جنب الله» است که خداوند در کتاب عزیزش ذکر کرده و درباره کسی که با او مخالفت کند فرموده است: ( اَن تَقُولَ نَفسٌ یا حَسرَتا عَلی ما فَرَّطتُ فی جَنبِ اللهِ)، « ای حسرت بر آنچه درباره جنب خداوند تفریط و کوتاهی کردم». مَعاشِرَالنّاسِ، تَدَبَّرُوا الْقُرْآنَ وَ افْهَمُوا آياتِهِ وَانْظُرُوا إِلي مُحْكَماتِهِ وَلاتَتَّبِعوا مُتَشابِهَهُ، فَوَالله لَنْ يُبَيِّنَ لَكُمْ زواجِرَهُ وَلَنْ يُوضِحَ لَكُمْ تَفْسيرَهُ إِلاَّ الَّذي أَنَا آخِذٌ بِيَدِهِ وَمُصْعِدُهُ إِلي وَشائلٌ بِعَضُدِهِ (وَ رافِعُهُ بِيَدَي) وَ مُعْلِمُكُمْ: أَنَّ مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِي مَوْلاهُ، وَ هُوَ عَلِي بْنُ أَبي طالِبٍ أَخي وَ وَصِيّي، وَ مُوالاتُهُ مِنَ الله عَزَّوَجَلَّ أَنْزَلَها عَلَي. ای مردم، قرآن را تدبر نمایید و آیات آن را بفهمید و در محکمات آن نظر کنید و به دنبال متشابه آن نروید. به خدا قسم، باطن آن را برای شما بیان نمی کند و تفسیرش را برایتان روشن نمی کند مگر این شخصی که دست او را می گیرم و او را به سوی خود بالا می برم و بازوی او را می گیرم و با دستم او را بلند می کنم و به شما می فهمانم که: « هر کس من صاحب اختیار اویم این علی صاحب اختیار اوست»، و او علی بن ابی طالب برادر و جانشین من است، و ولایت او از جانب خداوند عزوجل است که بر من نازل کرده است. مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّ عَلِيّاً وَالطَّيِّبينَ مِنْ وُلْدي (مِنْ صُلْبِهِ) هُمُ الثِّقْلُ الْأَصْغَرُ، وَالْقُرْآنُ الثِّقْلُ الْأَكْبَرُ، فَكُلُّ واحِدٍ مِنْهُما مُنْبِئٌ عَنْ صاحِبِهِ وَ مُوافِقٌ لَهُ، لَنْ يَفْتَرِقا حَتّي يَرِدا عَلَي الْحَوْضَ.أَلا إِنَّهُمْ أُمَناءُ الله في خَلْقِهِ وَ حُكّامُهُ في أَرْضِهِ. ای مردم، علی و پاکان از فرزندانم از نسل او ثقل اصغرند و قرآن ثقل اکبر است. هر یک از این دو از دیگری خبر می دهد و با آن موافق است. آنها از یکدیگر جدا نمی شوند تا بر سر حوض کوثر بر من وارد شوند. أَلاوَقَدْ أَدَّيْتُ أَلا وَقَدْ بَلَّغْتُ، أَلاوَقَدْ أَسْمَعْتُ، أَلاوَقَدْ أَوْضَحْتُ، أَلا وَ إِنَّ الله عَزَّوَجَلَّ قالَ وَ أَنَا قُلْتُ عَنِ الله عَزَّوَجَلَّ، أَلاإِنَّهُ لا «أَميرَالْمُؤْمِنينَ» غَيْرَ أَخي هذا، أَلا لاتَحِلُّ إِمْرَةُ الْمُؤْمِنينَ بَعْدي لاِحَدٍ غَيْرِهِ.ثم قال: «ايهاالنَّاسُ، مَنْ اَوْلي بِكُمْ مِنْ اَنْفُسِكُمْ؟ قالوا: الله و رَسُولُهُ. فَقالَ: اَلا من كُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلي مَوْلاهُ، اللهمَّ والِ مَنْ والاهُ و عادِ مَنْ عاداهُ وَانْصُرْمَنْ نَصَرَهُ واخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ. بدانید که آنان امین های خداوند بین مردم و حاکمان او در زمین هستند.بدانید که من ادا نمودم، بدانید که من ابلاغ کردم، بدانید که من شنوانیدم، بدانید که من روشن نمودم، بدانید که خداوند فرموده است و من از جانب خداوند عزوجل می گویم، بدانید که امیر المومنینی جز این برادرم نیست. بدانید که امیر المومنین بودن بعد از من برای احدی جز او حلال نیست.( سپس پیامبر (ص) دستش را بر بازوی علی (ع) زد و آن حضرت را بلند کرد. و این در حالی بود که امیر المومنین (ع) از زمانی که پیامبر(ص) بر فراز منبر آمده بود یک پله پایین تر از مکان حضرت ایستاده بود و نسبت به صورت حضرت به طرف راست مایل بود که گویی هر دو در یک مکان ایستاده اند.پس پیامبر (ص) با دستش او را بلند کرد و هر دو دست را به سوی آسمان باز نمود و علی (ع) را از جا بلند نمود تا حدی که پای آن حضرت موازی زانوی پیامبر (ص) رسید.) . سپس حضرت محمد مصطفی فرمود:ای مردم، چه کسی بر شما از خودتان صاحب اختیارتر است؟گفتند: خدا و رسولش. فرمود:بدانید که هر کس من صاحب اختیار اویم این علی صاحب اختیار اوست.خدایا دوست بدار هر کس او را دوست بدارد، و دشمن بدار هر کس او را دشمن بدارد، و یاری کن هر کس او را یاری کند، و خوار کن هر کس او را خوار کند. مَعاشِرَالنّاسِ، هذا عَلِي أخي وَ وَصيي وَ واعي عِلْمي، وَ خَليفَتي في اُمَّتي عَلي مَنْ آمَنَ بي وَعَلي تَفْسيرِ كِتابِ الله عَزَّوَجَلَّ وَالدّاعي إِلَيْهِ وَالْعامِلُ بِمايَرْضاهُ وَالْمحارِبُ لاِعْدائهِ وَالْمُوالي عَلي طاعَتِهِ وَالنّاهي عَنْ مَعْصِيَتِهِ. إِنَّهُ خَليفَةُ رَسُولِ الله وَ أَميرُالْمُؤْمِنينَ وَالْإمامُ الْهادي مِنَ الله، وَ قاتِلُ النّاكِثينَ وَالْقاسِطينَ وَالْمارِقينَ بِأَمْرِالله. يَقُولُ الله: (مايُبَدَّلُ الْقَوْلُ لَدَي).بِأَمْرِكَ يارَبِّ أَقولُ: اَلَّلهُمَّ والِ مَنْ والاهُ وَعادِ مَنْ عاداهُ (وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ) وَالْعَنْ مَنْ أَنْكَرَهُ وَاغْضِبْ عَلي مَنْ جَحَدَ حَقَّهُ. ای مردم، این علی است برادر من و وصی من و جامع علم من، و جانشین من در امتم بر آنان که به من ایمان آورده اند، و جانشین من در تفسیر کتاب خداوند عزوجل و دعوت به آن و عمل کننده به آنچه او را راضی می کند، و جنگ کننده با دشمنان خدا و دوستی کننده بر اطاعت او و نهی کننده از معصیت او.اوست خلیفه رسول خدا، و اوست امیر المومنین و امام هدایت کننده از طرف خداوند، و اوست قاتل ناکثین و قاسطین و مارقین به امر خداوند.خداوند می فرماید:( ما یُبَدَّلُ القَولُ لَذَیَّ)، « سخن در پیشگاه من تغییر نمی پذیرد». پروردگارا، به امر تو می گویم:« خداوند دوست بدار هر کس علی را دوست بدار و دشمن بدار هر کس علی را دشمن بدارد، و یاری کن هر کس علی را یاری کند و خوار کن هر کس علی را خوار کند، و لعنت نما هر کس علی را انکار کند و غضب نما بر هر کس که حق علی را انکار نماید». اللهمَّ إِنَّكَ أَنْزَلْتَ الْآيَةَ في عَلِي وَلِيِّكَ عِنْدَتَبْيينِ ذالِكَ وَنَصْبِكَ إِيّاهُ لِهذَا الْيَوْمِ: (الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتي وَ رَضيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ ديناً)، (وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَالْإِسْلامِ ديناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرينَ).اللهمَّ إِنِّي أُشْهِدُكَ أَنِّي قَدْ بَلَّغْتُ. .... پروردگارا، تو هنگام روشن شدن این مطلب و منصوب نمودن علی در این روز این آیه را درباره او نازل کردی : ( اَلیَوم اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم وَ اَتمَمتُ عَلَیکُم نِعمَتی وَ رَضیتُ لکُمُ الاِسلامَ دیناً): « امروز دین شما را برایتان کامل نمودم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و اسلام را به عنوان دین شما راضی شدم»، و فرمودی:( انَّ الدّینَ عِندَ اللهِ الاِسلامُ): « دین نزد خداوند اسلام است»، و فرمودی : ( وَمَنَ یَبتَغِ غَیرَ الاسلامِ دیناً فَلَن یُقبَلَ مِنهُ وَ هُوَ فِی الاخِرَهِ مِنَ الخاسِرینَ):« هر کس دینی غیر از اسلام انتخاب کند هرگز از او قبول نخواهد شد و او آخرت از زیانکاران خواهد بود». پروردگارا، تو را شاهد می گیرم که من ابلاغ نمودم. حضرت مهدی عجل الله فرجه در بیان رسول الله در خطبه شریف غدیر خم أَلا إِنَّ خاتَمَ الْأَئِمَةِ مِنَّا الْقائِمَ الْمَهْدِي. أَلا إِنَّهُ الظّاهِرُ عَلَي الدِّينِ. أَلا إِنَّهُ الْمُنْتَقِمُ مِنَ الظّالِمينَ. أَلا إِنَّهُ فاتِحُ الْحُصُونِ وَهادِمُها. أَلا إِنَّهُ غالِبُ كُلِّ قَبيلَةٍ مِنْ أَهْلِ الشِّرْكِ وَهاديها.أَلاإِنَّهُ الْمُدْرِكُ بِكُلِّ ثارٍ لاِوْلِياءِالله. أَلا إِنَّهُ النّاصِرُ لِدينِ الله. أَلا إِنَّهُ الْغَرّافُ مِنْ بَحْرٍ عَميقٍ. أَلا إِنَّهُ يَسِمُ كُلَّ ذي فَضْلٍ بِفَضْلِهِ وَ كُلَّ ذي جَهْلٍ بِجَهْلِهِ. أَلا إِنَّهُ خِيَرَةُالله وَ مُخْتارُهُ. أَلا إِنَّهُ وارِثُ كُلِّ عِلْمٍ وَالْمحيطُ بِكُلِّ فَهْمٍ.أَلا إِنَّهُ الْمخْبِرُ عَنْ رَبِّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ الْمُشَيِّدُ لاِمْرِ آياتِهِ. أَلا إِنَّهُ الرَّشيدُ السَّديدُ. أَلا إِنَّهُ الْمُفَوَّضُ إِلَيْهِ.أَلا إِنَّهُ قَدْ بَشَّرَ بِهِ مَنْ سَلَفَ مِنَ الْقُرونِ بَيْنَ يَدَيْهِ. بدانید که آخرینِ امامان، مهدی قائم از ماست. اوست غالب بر ادیان، اوست انتقام گیرنده از ظالمین، اوست فاتح قلعه‌ها و منهدم کنندة آنها، اوست غالب بر هر قبیله‌ای از اهل شرکت و هدایت کنندة‌آنان.بدانید که اوست گیرندة انتقام همة خون‌های اولیاء خدا. اوست یاری دهندة دین خدا.بدانید که اوست استفاده کننده از دریایی عمیق. اوست که هر صاحب فضیلتی را به قدر فضلش و هر صاحب جهالتی را به قدر جهلش نشانه می‌دهد. اوست انتخاب شده و اختیار شدة خداوند. اوست وارث هر علمی و احاطه دارنده به هر فهمی.بدانید که اوست خبر دهنده از پروردگارش، و بالابرندة آیات الهی. اوست هدایت یافتة محکم بنیان. اوست که کارها به او سپرده شده است.اوست که پیشینیان به او بشارت داده‌اند، أَلا إِنَّهُ الْباقي حُجَّةً وَلاحُجَّةَ بَعْدَهُ وَلا حَقَّ إِلاّ مَعَهُ وَلانُورَ إِلاّعِنْدَهُ.أَلا إِنَّهُ لاغالِبَ لَهُ وَلامَنْصورَ عَلَيْهِ. أَلاوَإِنَّهُ وَلِي الله في أَرْضِهِ، وَحَكَمُهُ في خَلْقِهِ، وَأَمينُهُ في سِرِّهِ وَ علانِيَتِهِ. اوست که به عنوان حجت باقی می‌ماند و بعد از او حجتی نیست. هیچ حقی نیست مگر همراه او، و هیچ نوری نیست مگر نزد او.بدانید او کسی است که غالبی بر او نیست و کسی بر ضد او کمک نمی‌شود. اوست ولی خدا در زمین و حکم کنندة‌او بین خلقش و امین او بر نهان و آشکارش. مَعاشِرَالنّاسِ، إِنّي قَدْبَيَّنْتُ لَكُمْ وَأَفْهَمْتُكُمْ، وَ هذا عَلِي يُفْهِمُكُمْ بَعْدي. أَلاوَإِنِّي عِنْدَ انْقِضاءِ خُطْبَتي أَدْعُوكُمْ إِلي مُصافَقَتي عَلي بَيْعَتِهِ وَ الإِقْرارِبِهِ، ثُمَّ مُصافَقَتِهِ بَعْدي. أَلاوَإِنَّي قَدْ بايَعْتُ الله وَ عَلِي قَدْ بايَعَني. وَأَنَا آخِذُكُمْ بِالْبَيْعَةِ لَهُ عَنِ الله عَزَّوَجَلَّ. (إِنَّ الَّذينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ الله، يَدُالله فَوْقَ أَيْديهِمْ. فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّما يَنْكُثُ عَلي نَفْسِهِ، وَ مَنْ أَوْفي بِما عاهَدَ عَلَيْهُ الله فَسَيُؤْتيهِ أَجْراً عَظيماً). ای مردم، من برایتان روشن کردم و به شما فهمانیدم، و این علی است که بعد از من به شما می‌فهماند.بدانید که من بعد از پایان خطابه‌ام شما را به دست دادن با من به عنوان بیعت با او و اقرار به او، و بعد از من به دست دادن با خوداو فرا می‌خوانم.بدانید که من با خدا بیعت کرده‌ام و علی با من بیعت کرده است، ومن از جانب خداوند برای او از شما بیعت می‌گیرم. «اِنَّ الَّذینَ یُبا یِعُونَکَ اِنَّما یُبایِعُونَ اللهَ...»: «کسانی که با تو بیعت می‌کنند در واقع با خدا بیت می‌کنند، دست خداوند بر روی دست آنان است. پس هر کس بیعت را بشکند بر ضرر خود اوست، و هر کس به آنچه با خدا عهد بسته وفادار باشد خداوند به او اجر عظیمی عنایت خواهد کرد». )). نوشتار استاد بزرگوارمان مفسر عظیم الشان علامه عارف حضرت آیت الله سید جواد سید فاطمی تبریزی رحمه الله علیه بعد از اتمام کتاب در سال1388 ش. نوشتار کنونی بحرالولایه درنتیجه تحقیق ، پژوهش،مطالعه و بررسی جهت پاسخ دهی صحیح ،مستند،جامع ومورد نیاز با زبان روزبوده که در جهت آموزش ،ارائه،جلسات،تدریس، بحث ،مناظره،همایشها ،سخنرانی ها راهبردی وموضوعات راهبری لازم درجامعه اسلامی همچنین پاسخ دهی صحیح به شبهات معاندین اسلام ناب (عثنی اشری)باذکر منابع ،ماخذو مصادر مطالب بدست آمده . جلد کنونی بحرالولایه (جلد 2) گوشه از زندگی ،معجزات ،کرامات وفضائل چهارده معصوم علیهم السلام است تلاشی است درجمع بندی و گردآوری تحقیق ها ، پژوهش ها ،مطالعات ، بررسی ها و پاسخ دهی ها به شبهات روز مسلمانان ، مومنین و معاندین اسلام ناب (عثنی اشری) به شکل ومورد نیاز با بیان ساده ،مختصر که در طی سالهای متعدد تهیه شده و در سخنرانی ها،مقالات،آموزش ها وارائه مطالب درجامعه اسلامی استفاده گشته با توجه به ذکر منابع ،ماخذو مصادر صحیح ،مستندوجامع . امید است وسیله ای در جهت رشد و تعالی جامعه اسلامی مان گشته وگامی در ادای تکلیف الهی و کسب رضایت حق تعالی و رسیدن به وجه، وصل ،حضور ،لقاء خداوند رب العزه باشد و عند رب یودن مولا نصیبمان گردد. امیددارم شما بزرگواران به فضل و رحمت خدای خالق متعال و توجهات حضرت ولی عصر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بکوشید با روش نو بتوانید گامی جدیدتر برای جامعه اسلامی بردارید تا رسیدن به وعده الهی وظهور بقیه الله الاعظم روحی و ارواحنا له الفداء. به امیدمقابله و غلبه دنياي اسلام بر كفر جهاني در دوران هجمه جهانی دنياي غرب به اسلام . رضا قارزی
مطالب مرتبط
تنظیمات
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :
پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
4 + 3 = ?